lördag 6 september 2014

Harr I Ljungan

2014! Ett år av variation och förändring. Nya möjligheter med oväntade och förväntade resultat. Ingen vet hur det blir eller vad som kommer att hända. Livet går in i ett nytt skede, okänd mark men ändå på ett semikänt vis. Jag har sett det på distans, hört, diskuterat och tyckt till. Men egentligen vet jag ingenting om det som komma skall.

Det är som att komma till ett nytt fiskevatten. Du försöker vara påläst av kartor och webforum men när du väl står där känner du dig ändå lost. Har du lite tur träffar du någon som kan leda dig åt rätt håll, ge dig lite tips och tricks om vart och hur du skall bete dig. Men den krassa sanningen är att du måste lära dig själv och skaffa dig din egen erfarenhet för att lyckas på ditt sätt.

Harren visade sig att vara på helt andra ställen än där jag var, småÖringen högg dock villigt på Gröne Faran (Mr Green)
Allt har sin tid! Jag tror jag kommer att hitta min väg och lyckas på mitt sätt i mina nya fiskevatten.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig J.

Inga kommentarer: